Deze website gebruikt cookies om het bezoekersverkeer te meten, verder gebeurt er niets met deze informatie. Door verder te surfen ga je hier mee akkoord.
Je kan spelen op 8 terreinen (waarvan 4 smashcourt) en 1 miditerrein.
Je kan op voorhand je terrein reserveren.
Dit kan je thuis doen “online” of vanuit het clubhuis op de clubcomputer.
Spelen kan op:
Alle terreinen:
vanaf het begin van het tennisseizoen voor één uur, enkel of dubbel.
Op deze terreinen kan je 2 x reserveren.
Gelieve een terrein tijdig te annuleren wanneer je op het gereserveerde uur niet kan spelen.
Andere leden zien zo tijdig dat het terrein toch beschikbaar is.
Deze inschrijving geldt voor 1 uur voor een enkelwedstrijd én voor een dubbelwedstrijd.
Spelers die zich op het terrein bevinden zonder dat ze gereserveerd hebben, zullen op eenvoudig verzoek van een medeclublid (dat wel gereserveerd heeft) het terrein moeten verlaten.
Wanneer na beëindiging van het speeluur geen nieuwe spelers opdagen, mag je uiteraard verder spelen tot er nieuwe spelers komen.
Alleen jeugdspelers tot 10 jaar (eventueel samen met een volwassen lid) spelen op het miditerrein.
Jeugdspelers (< 12 jaar) staan op weekdagen na 19.30 uur hun terrein af aan een volwassenen, tenzij zij spelen met een volwassene.
Geplande activiteiten van CRF, sport-, jeugd- en zilvercommissie hebben altijd voorrang op de reserveringen.
Ze zullen door de verantwoordelijke(n) tijdig in een andere kleur ingegeven worden.
Indien 15 minuten na het aanvangsuur van de reservering het terrein niet bezet is vervalt de reservering en kunnen andere clubleden op de gewone wijze van de terreinen gebruik maken.
Na elke ontmoeting moet je de lijnen borstelen van de graveltreinen van draad tot draad.
Bij droog weer moet je eveneens de terreinen besproeien vóór aanvang van de wedstrijd.
Een technisch probleem (vb. een losse lijn) meld je bij de verantwoordelijke of bij de clubhuisuitbater.
De voorzitter van de commissie infrastructuur of de terreinverantwoordelijke bepaalt of de pleinen na te veel regen of vorst bespeelbaar zijn.
Respecteer hun besluit!
Het is ook in jouw belang dat de terreinen het hele seizoen in goede staat zijn.
Een uurtje geduld kan veel leed en werk besparen.
Respecteer het spel van de spelers die aan het tennissen zijn.
Wacht tot het punt of zelfs het spel volledig gespeeld is alvorens het terrein over te steken naar jouw terrein of richting clubhuis.
Het dagelijks beleid wordt gevoerd door de Raad van Bestuur.
Deze Raad van Bestuur komt maandelijks samen.
Elk bestuurslid heeft een eigen verantwoordelijkheidsgebied binnen de tennisclub.
De Raad van Bestuur bestaat uit:
De commissies worden geleid door een lid van de Raad van Bestuur.
De voorzitters van de commissies doen op hun beurt beroep op vrijwilligers en enkele commissies zijn opgesplitst in werkgroepen.
Het is dankzij deze vrijwilligers dat we een goede werking kunnen garanderen.
Iedereen kan zich kandidaat stellen voor deze commissies en werkgroepen.
Elke hulp wordt op prijs gesteld.
Kandidaten melden via info@tcrapid.be.
KTC Rapid Waterschei telt drie soorten leden:
Spelende leden die de overgrote meerderheid uitmaken.
Steunende leden die niet tennissen maar toch deelnemen aan de clubactiviteiten.
Een beperkt aantal ereleden, benoemd omwille van bijzondere verdiensten.
De vzw werd op 4 juli 1978 opgericht uit de feitelijke vereniging “Rapid TC Waterschei”, die al sinds 1948 bestond.
Vanaf 1998 mag onze club, ter gelegenheid van haar 50-jarig bestaan, de titel “Koninklijke” tennisclub voeren.
In 2008 vierden wij “Rapid 60/30” waarbij “60” staat voor de oprichting van de club in 1948 en “30” voor de oprichting van de vzw in 1978.
De Koninklijke Tennisclub Rapid Waterschei vzw is als club aangesloten bij Tennis Vlaanderen met aansluitingsnummer 5009 en ook bij de Stedelijke Sportraad Genk.
Omdat KTC Rapid Waterschei het statuut van vzw heeft is er een Algemene Vergadering (AV) die in haar Statutaire Jaarvergadering de goedkeuring geeft aan o.a. de rekening van het voorbije jaar en de begroting van het komende jaar.
De leden van deze AV worden tijdens deze Statutaire Jaarvergadering verkozen op voordracht van twee peters of meters die al lid zijn van deze AV.
Momenteel bestaat de AV van KTC Rapid uit 40 leden.
De ledenlijst staat in Topspin, het clubtijdschrift.
De Raad van Bestuur bestaat uit 9 leden die voor periodes van vier jaar verkozen worden door en uit leden van de Algemene Vergadering.
Vanaf 17 december kunnen jullie reeds inschrijven voor het seizoen 2019 via het aansluitingsformulier hier beneden.
Lidgeld seizoen 2019
Leeftijd
jonger dan 8 jaar: 25 €
8 - 11 jaar: 45 €
12 - 17 jaar: 75 €
18 - 20 jaar + studenten: 95 €
21 jaar en ouder: 125 €
Gezinskorting = 20 %
Familieabonnement: 340 €
De formulieren komen na verzending automatisch terecht bij het secretariaat.